לאחר שהצלחתם להסביר מי אתם, מהו הייחוד שלכם, למה אתם עונים לצורכי הלקוחות שאתם רוצים, הגיע הזמן לדבר גם על שיווק מתמשך לאורך זמן בכל הפלטפורמות והשלבים של שיווק העסק שלכם גם לאחר ההשקה. בין אם מדובר במבצע מסוים, קמפיין פרסומי או תחזוק דף עסקי בפייסבוק או בלוג מקצועי, ישנם כמה כללים שכדאי להפנים בכל מה שקשור לניסוח ופנייה למטופלים.
הנעה לפעולה מכל הלב
ד"ר מאיה אנג'לו, אשת אשכולות שהבינה בנפש האדם כתבה פעם: "אנשים ישכחו מה עשיתם או מה אמרתם, אבל לעולם לא ישכחו איך גרמתם להם להרגיש". אם תצליחו לגעת ברגש שלהם תגדילו את הסיכוי שיבואו לנסות אתכם כמטפלים, משום שטיפול עובד בדיוק באותה צורה ולכן עליכם לשכלל את היכולת שלכם לגשת קרוב למטופלים הפוטנציאליים שלכם כבר בשלב זה.
כשכואב לאדם הוא מחפש פתרון, אמצעי כלשהו להפסיק את הכאב – משכך כאבים, משכך מצוקה נפשית כלשהו, מענה לגירוי רגשי כלשהו שלו. זוהי אותה פעולה שמשווקים מחפשים כשהם מנסים להגיע ללקוח פוטנציאלי ולסגור אתו את העסקה. אותן מילים שאתם קוראים במדיה החברתית ומזמינה שיתופים, לייקים, ציטוטים או יציאה מהווירטואליה לכדי פעילות כלשהי במציאות, את כל זה משיגים לא רק על ידי הוראה ברורה – שתפו, הזמינו חברים, בואו, התקשרו. לפני ההנעה לפעולה הלקוח חייב לדעת שמעברו השני של הקו מחכה מי שיש בידיו הפתרון למצוקה הספציפית שלו.
כאן נבחנת היכולת שלכם לנסח מסר שנוגע ברגש שלו ולא בהיגיון בלבד. זה לא מספיק לדבר על כאב מסוים, משום שהוא יכול להסתפק בתחליף אחר או בבעל מקצוע שנראה לו זול יותר או נגיש יותר. הסיבה שבגללה הוא יבוא אליכם היא משום שהצלחתם לגרום לו להתחבר אליכם רגשית, וזהו השלב שבו אתם מוזמנים להעמיק במידע עליכם כדי להראות מה אתם יודעים לעשות על מנת שמטופלים חדשים יבטחו בכם.
הלקוח במרכז, לא אתם
אתם חייבים לדבר על עצמכם, כמובן, אבל רק במידה מסוימת כדי שיכירו אתכם ויידעו מי אתם. מהנקודה שבה מסרתם מידע ענייני וממוקד על עצמכם עברו לדבר על הלקוחות שלכם. הלקוח במרכז, הוא והבעיות שלו. ספרו לו על מה שאתם יכולים לעשות למענו אבל מבלי לייגע אותו בסיפורים על השיטה, על ההצלחות שלכם ועל התארים שלכם. דמיינו פאנל של מומחים שבו אתם נדרשים לענות על מגוון של שאלות של מטופלים. זה יעזור לכם למקד את המסר השיווקי בלקוח ולא בידע המופלג שלכם.
מהו המוצר שלכם? מהי המומחיות שלכם באמת?
אחת הטעויות הנפוצות שעושים מטפלים היא לדבר על השיטה במקום לדבר על מוצר או שירות ספציפי שהם מתמחים בו. אם לקוח מחפש רפלקסולוג או מדקר סיני, אבל אינו יודע במה אתם מתמחים יקשה עליו לבחור דווקא בכם. לעומת זאת, אם יידע שיש מטפל ברפואה סינית המתמחה בבני נוער והוא מחפש מטפל טוב לבעיות גיל ההתבגרות, הוא יעדיף מטפל המציין זאת במפורש.
אותו הכלל חל גם על מי שמתמחה במבחר מסוים של מוצרים או שירותים. הניסוח חייב להיות מדויק כדי שיעלה אתכם בתוצאות החיפוש או כדי שימליצו עליכם במדיה החברתית באותם דיונים שבהם אנשים מעדיפים לקבל שמות של מטפלים שכבר טיפלו במכרים שלהם. נסחו את סל המוצרים המורחב שלכם, אבל הקפידו לציין אותם במפורש כדי שיידעו מה אתם עושים בקליניקה שלכם.
הנכם נמצאים באתר הבית של תוכנת טיפולוג – תוכנת ניהול למטפלים המאפשרת תיעוד מסודר ומאובטח של מהלך הטיפולים, ניהול מטופלים, תיעוד הסטוריית טיפולים ועוד
לקריאה נוספת על מערכת ניהול ותיעוד לעוסקים בטיפול
נסו עכשיו את מערכת טיפולוג חינם וללא כל התחייבות: הרשמה